Med udgangspunkt i dine egne personlige oplevelser får du indblik i og forståelse for, hvornår du virkelig er i din essens (der, hvor du er bare er med dine livsvilkår, valg og behov). En række teknikker fra bl.a. den positive psykologi og den kognitive psykologi åbner døren til en forståelse af, hvem du er, og hvordan du lærer bedst. Disse teknikker bliver din guide til dit indre landkort og hjælper dig til at forstå dine egne og andres personlighedstræk. Via unikke kalibreringsteknikker lærer du at aflæse det, du ser, ned til mindste detalje, og spørge- og afklaringsteknikker sætter dig i stand til at navigere blandt og skabe forståelse hos andre mennesker.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 1 og 2, træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Med afsæt i særligt den systemiske og narrative tilgang får du teknikker til at finde og forstå din livshistorie, således at du kan skabe forandring hos dig selv og andre. Du lærer med udgangspunkt i gestaltterapien at se dig selv fra forskellige opfattelsespositioner og får et rigtig godt billede og en nødvendig accept af dig selv ved hjælp af arbejdet med livskort. En række positioneringsøvelser bringer dig på sporet af dine grundlæggende værdier. Du opdager, hvordan overbevisninger styrer dit liv, og du får virksomme værktøjer til at skabe nye overbevisninger, som er mere i overensstemmelse med den, du er lige nu.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 2 og 3 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Med udgangspunkt i din livshistorie og dit livskort bliver du bevidst om, hvordan vi mennesker har kroge i hinanden og projicerer vores skyggesider over på hinanden. Med afsæt i gestaltterapien arbejder du med frisættelsen af dine afhængigheder. Du får en dybere indsigt i, hvad der motiverer dig, og hvad der giver mening for dig. Dine spørge- og feedbackteknikker suppleres og tilføres dybde. Du går fra offerrolle til ansvarsbevidsthed og bliver bevidst om, at det, du ser i andre, rummer og projicerer du selv – både de lyse og mørke sider.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 3 og 4 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Vi arbejder ud fra den grundlæggende antagelse, at sygdom kan udspringe af en psykisk ubalance, som ikke heles ved behandling af symptomerne, men ved at arbejde med dybdestrukturerne (psykosomatik). Du lærer om, hvordan du ved hjælp af kognitive tilgange og eksternaliseringsprocesser arbejder med dine egne dybdestrukturer, og hvordan du hjælper andre til at gøre det samme. Du lærer at lytte til dit og andre menneskers sprog om sygdom og finde ind til bagvedliggende ubevidste tankemønstre og kropsprocesser. Du får værktøjer og meditationsøvelser til at modellere dine egne og andres selvhelbredende kræfter og arbejder med sundhedsprocesser og sundhedsplaner.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 4 og 5 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Du arbejder med at lære dine forskellige delpersonligheder at kende med afsæt i gestaltterapien. Med afsæt i den positive psykolgi får du coachingværktøjer til at understøtte fremadrettede og løsningsorienterede processer.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 5 og 6 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Mitdtvejsopgaven er en refleksionsopgave på ca. 10 sider, hvor du får til opgave at reflektere over dit læringsudbytte, dine læreprocesser og din udvikling i forhold til det, du har lært. Opgaven bedømmes internt, og der gives individuel feedback på level 6 med det formål dels at give dig feedback på dit læringsudbytte på dit 1. år og dels at fastlægge fokuspunkter for dit 2. år.
Med udgangspunkt i modellen for de neurologiske niveauer, som har afsæt i den systemiske teori, lærer du at analysere dine egne handlingsmønstre og din kommunikation med andre. Ved hjælp af Disneystrategien og dit personlige visionboard formulerer du din mission, din vision og din personlige handlingsplan for arbejdet som professionel coach og terapeut. Du har dine grundlæggende coaching- og terapeutiske teknikker på plads nu og kan gå i gang med at træne ved siden af studiet på 2. år.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 6 og 7 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Level 6 afsluttes med en personlig samtale med hver enkelt studerende med udgangspunkt i midtvejsopgaven.
Du træder for alvor ind i det professionelle coach- og terapirum og opnår udvidet bevidsthed om samspillet mellem coach/terapeut og klient. Det sker ad forvandlingsbroen, som bringer dig fra gammelt kendt land til nyt land. Du får teknikker til at erstatte dit ubevidste indre beskyttelsesrum (= offertilstanden) med et ægte og autentisk indre beskyttelsesrum (= ansvarsbevidsthed), som bringer dig i en ny og forbedret egentilstand. Teknikkerne har afsæt i en gestaltterapeutisk og kropsorienteret tilgang.
Tager du ansvar for dit liv og din udvikling og har fået bevidsthed om, hvordan du træder ud af offerrollen
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 7 og 8 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Du bliver introduceret til arbejdet med traumeforløsning ud fra Peter Levines tilgang. Du lærer om, hvad der sker i hjernen og kroppen, når man udsættes for en traumatisk oplevelse, og du lærer at forløse traumer gennem kroppen. Esterne undervisere med speciale i tankefeltterapi TFT/EFT lærer dig at bruge tankefeltterapi i dit terapeutiske arbejde.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 8 og 9 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Du lærer om de forskellige krisetilstande, mennesker kan komme i: chok, traume, sorg og fobi, og du lærer samtidig at anvende forskellige helingteknikker i forhold til hver enkelt krisetilstand. Du lærer, hvordan det er helt afgørende at anerkende krisetilstandene som dynamiske processer, der forudsætter dit nærvær, din omsorg, din indføling og din evne til at psykoedukere. Du får desuden en indføring i trancesprog, som aktiverer det parasympatiske nervesystem.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 9 og 10 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Dette level omhandler spirituelle perspektiver og terapeutiske tilgange i tepapien til forståelsen af det at være et helt menneske. Øvelserne har afsæt i den transpersonelle psykologi. Du lærer om skytsengle, symboler, visualisering, regressionsterapi og sjælskontrakter. Du lærer om, hvad der står i vejen for menneskers spirituelle udvikling, og hvordan det kan forløses. Du lærer at lave regressionsterapi og transformere tidligere liv. Du får kontakt til dine skytsengle og får teknikker til at lære andre at få kontakt med deres. Du bevidstgøres gennem arbejdet med sjælskontrakter og livsformål om din mission – hvad du er sat i verden for at udføre.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 10 og 11 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
På level 10 får du udleveret opgavebeskrivelsen for din hovedopgave på 2. år. Opgaven læses af en ekstern censor og bedømmes efter 7-skalaen. Du får karakteren og feedback til din mundtlige eksamen på level 12.
Vi tager dig på en rejse ud i fremtiden ved hjælp at særlige visualiseringsteknikker fra progressionsterapien, hvor du får glimt af dit ubevidste sinds visdom, som er forbundet med din essens. Du lærer teknikker til at heale fremtiden og de forhindringer, der ligger forude. Du lærer det vise råd at kende og får teknikker til at kommunikere med den vise udgave af dig. Du indføres i drømmeterapi og tegneterapi. Du uploader din mission, vision og din handlingsplan for dit eget liv og dit arbejde som coach og terapeut.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 11 og 12 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Formål: At vise forståelse af det faglige og terapeutiske stof på anvendelsesniveau.
Mundtlig eksamen udgør level 12. Det betyder, at der ikke er nogen egentlig undervisning på level 12 ud over den studerendes eksamensforberedelse og afholdelsen af eksamen.
Mundtlig eksamen består af en terapisession, hvor den studerende agerer terapeut for en klient. Den mundtlige eksamen varer 35 min., og den studerendes præstation bedømmes af en ekstern censor og en underviser efter 7-skalaen. Du får endvidere din karakter for 2. års hovedopgaven og feedback på opgaven.
Samme dato, som den mundtlige eksamen finder sted, afholder Life Academy efterfølgende translokation for de studerende med fejring og bevisoverrækkelse.
På dette level er de eksternaliserende processer sandplay og tegneterapi i fokus. Du får en indføring i teorien bag og arbejder konkret med sandplay og tegneterapi, så du kan anvende det i dit terapeutiske arbejde.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 3.1 og 3.2, træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Med udgangspunkt i udviklingspsykologien lærer du om barnets forskellige udviklingsfaser, og med afsæt i systemisk-narrativ teori lærer du om familiedynamikker, herunder betydningen af de forskellige søskendepositioner og dysfunktionelle familiestrukturer.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 3.2 og 3.3 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 3.3 og 3.4 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Du lærer om kontroldramaer, dvs. de forskellige måder at være i samspil på med udgangspunkt i psykodynamisk og systemisk-narrativ teori. Du lærer, hvordan du med bevidsthed og transformation kan ændre dine reaktioner. På dette level får du desuden en forsmag på parterapi, herunder Imago-terapi.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 3.4 og 3.5 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
3. års refleksionsopgaven er en opgave, hvor du reflekterer over dit læringsudbytte, dine læreprocesser og din udvikling i forhold til det, du har lært. Opgaven bedømmes internt, og der gives individuel feedback med det formål dels at give dig feedback på dit læringsudbytte på dit 3. år og dels at fastlægge fokuspunkter for dit 4. år.
På dette level lærer du om de forskellige dynamikker i parforholdet. Du får viden om det ubevidste valg af partner og om barndomssår, som tages med ind i parforholdet. Du lærer, hvordan projektioner påvirker relationen i parforholdet, om mandens og kvindens roller og forskelle og om magtkampe i parforholdet. Du lærer at sætte rammerne for parterapi, og hvordan du som terapeut skal gribe parterapi an.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 3.5 og 3.6 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Du lærer om psykopatologi, som er læren om, hvordan psykiske sygdomme opstår, og hvordan de kommer til udtryk i form af symptomer og personlighedstræk. Du lærer om personlighedsforstyrrelser og de symptomer, der karakteriserer de forskellige typer.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 3.6 og 4.1 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 4.1 og 4.2 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Du lærer med afsæt i narrativ terapi, dialektisk adfærdsterapi, mentalisering og netværkskort om forskellige former for selvdestruktiv adfærd: forskellige former for spiseforstyrrelser og selvskadende adfærd. Du lærer om sværhedsgrader af spiseforstyrrelser og behandlingsmetoder og -tilgange og om den kompleksitet, der ligger i at være pårørende til et menneske med selvdestruktiv adfærd.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 4.2 og 4.3 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Du lærer om metakognitiv bevidsthed og opmærksomhed og får indblik i forskellen mellem kognitiv og metakognitiv terapi. Du får også indblik i mentalisering og ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Du lærer generelle teknikker, som kan anvendes på mennesker med mange grublerier og bekymringer, stress – og angstudfordringer mv. Endelig træner du din opmærksomhed (indre og ydre).
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 4.3 og 4.4 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Du lærer, hvordan du kan bruge mindfulness til at træde ud af mønstre og reaktioner og opnå nærvær, og hvordan du kan anvende mindfulness praktisk i dit terapeutiske arbejde.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 4.4 og 4.5 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
I de træninger og supervisionsforløb, som ligger mellem level 4.5 og 4.6 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
Dette level har en oplevelsesorienteret tilgang. Naturen kan fx spejle indre psykologiske processer, som kan anvendes i psykoterapeutiske processer. Naturterapi har mange former, og du kan anvende det meste af det, du indtil nu har lært, i samspil med naturen. Du arbejder med forskellige psykologiske og fysiologiske temaer og symptomer som fx traumer og stress. Vi arbejder med det hele menneske i naturterapien og forbinder os hele tiden til vores krop.
I de træninger og supervisionsforløb, der ligger efter level 4.6 træner du sammen med dine medstuderende de forskellige teknikker og værktøjer. I udfordrer jer selv og hinanden til at finde og udnytte jeres helt specielle kompetencer.
…om øvelser og metoder til personlig udvikling med vores nyhedsbrev + få e-mails om kurser og uddannelser, der gør dig dygtig(ere) til at løfte mennesker og skabe et meningsfyldt liv for dig selv og andre.
Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.
Norddigesvej 2
8240 Risskov